Hola Detectius i famílies,
Aquesta setmana DESCOBRIREM diferents elements i
TASTAREM diversos productes (menjars)...!!!
Amb aquestes pistes que us donem podem desenvolupar i treballar
EL TACTE I EL GUST, a continuació us detallem les activitats !!!
1) Activitat de TACTE (descobrim diferents elements):
Es tracta de amagar objectes (d’un en un) dins una
caixa, la bosseta del berenar, davall d’una manta… de tal manera que els
infants no ho puguin veure. Com més diferents siguin els elements millor. I que
ells intentin endevindar de què es tracta ficant la mà dins la caixa, bosseta o
davall la manta. Abans que diguin la resposta, podem fer-los preguntes: és dur?
és tou? està fred? rasca? és finet?... D’aquesta manera els ajudem a ampliar
una mica el vocabulari i aprendre a dir les qualitats dels objectes.
Exemples:
una fruita, un animal, un cotxe, una forquilla, una sabata..
2) Activitat de TACTE: Una altra opció pot ser tapar els
ulls a l’infant, si ho vol. Si no ho vol fer ho hem de respectar, com ja sabeu
són propostes i hem de respectar l’interès i les pors que pugui tenir l’infant.
Una vegada l’infant té els ulls tapats, podeu fer que toqui diferents objectes.
Abans que diguin la resposta, podem fer-los preguntes: és dur? és tou? està
fred? rasca? és finet?... D’aquesta manera els ajudem a ampliar una mica el
vocabulari i aprendre a dir les qualitats dels objectes. En aquest cas com que
tenen els ulls tapats també poden tocar elements més grans com els mobles de
casa, elements decoratius que ells coneguin, coixins, algun peluix, estris de
la cuina, elements de roba, etc.
FINAL: En acabar podeu parlar sobre com s’han sentit
sense poder veure-hi, només emprant el tacte i com ho han fet per endevinar
cada objecte/persona.
3) Activitat de GUST: Una de les coses per les quals
empram la boca és per menjar, amb la llengua podem detectar els diferents
gustos dels aliments.
Podeu preparar diferents aliments que tingueu per casa
per identificar els diferents tipus de gustos:
- Àcid (ex. llimona)
- Dolç (ex. sucre)
- Salat (ex. sal)
- Amarg (ex. xocolati pur)
Ho podeu tastar en família i comentar altres aliments
que tenen aquests gustos, quin els agrada més, quin menys…
4) Activitat de GUST: FEM UNS PINXOS DE FRUITA
Ara que hem tastat alguns aliments (dolços, àcids,
salats...), podem fer uns PINXOS DE FRUITA. Pelarem diferents tipus de fruita,
els tallarem a trossets petits i els posarem a un pal “de pinxo”, ben variat de
fruites... alguns els podeu endolcir amb xocolata o altres menjars que us
agradin. Una vegada fets (podem fer el nombre de pinxos que vulgueu, segons les
fruites emprades) toca ENSABORIR-LOS, ens els menjam i gaudim del gust i la
frescor de la fruita d’aquest temps.
5) ENS RENTAM LES DENTS:
Una miqueta de musica per animar-nos i aprendre a
rentar-nos les dents.
Na Dàmaris Gelabert amb aquesta cançó: RENTEM LES DENTS,
ens ajuda i en ensenya com fer-ho !!! Important després dels menjars i de
tastar tants i diferents aliments, per tenir la boca neta i sana.
En aquest vídeo podeu veure i escoltar la cançó:
6) de manera OPCIONAL podeu anar fent els noms del
Projecte ens Coneixem. Alguns/es ja ho anau fent, amb diferents tècniques,
elements... dels proposat, molt bones idees i creativitat, ànims, seguim !!!
D’aquestes activitats podeu enviar fotos i/o vídeos via
WhatsApp a n’Isma, el proper dilluns 1 de Juny, de 8:30 a 13:30 h. (ja sabeu
que si a algú li va millor anar enviant les fotos o vídeos durant la setmana,
no hi ha cap inconvenient).
Activitat d’anglès i l’hora del
conte
Aquesta setmana fusionem les activitats d’anglès i l’hora
del conte. És tracte d’un conte molt senzill sobre la figura humana, on podem
treballar les parts del cos en anglès. Reconèixer les parts de la cara i del nostre
cos en general. Esper que vos agradi!!!
Ara podeu agafar la feineta que correspon al conte i
prepareu material de tot tipus: pinces, botons, fils de llana, pedretes,
floretes, taps de suro, anelles, taps de retoladors, cotó, branques o pals...
tot allò que penseu que vos pot ser útil. Amb tot açò vos heu de representar. Sí,
sí... heu de fer un minijo! J Si utilitzeu una base rodona
com un tronc, un plat, "salvamantel" rodó... vos pot ajudar a fer de cara, com
els exemples que hi teniu a la feineta. Jugueu tant com vulgueu, vos podeu fer
a vosaltres, als vostres amiguets, als vostres pares... Quan acabeu, penseu en
dibuixar a la feineta el que heu
elaborat com a JO.
Una altra activitat molt divertida que podeu fer és agafar una font de forn transparent o un plat trasparent i dibuixar sa cara des papà o de sa mamà d'aquesta manera.
Activitat del galliner
Fa que no realitzem res relacionat amb les
nostres gallines i el treball de logico-matemàtica que fèiem a escola. Així que
deixem créixer una mica el nostre hort i posem-nos amb les matemàtiques que ens
ensenyaven les gallines.
A escola cada dimecres enregistràvem a una gràfica els
ous que les gallines havien fet per nosaltres. Uns dies eren només 2 i
altres... 5 o 6. Com que a casa no tenim gallines o almenys no en tenim tots...
simulem els ous que ponen tirant un dau. Elaboreu una graella així com vulgueu
amb varies columnes i fins a 7 files (els més atrevits podeu jugar amb dos daus).
I juguem a llençar el dau per veure
quants d’ous recollim de les gallines! Escrivim el nombre d’ous... i pintem
tantes caselles com ous hem recollit.
5
|
3
|
4
|
1
|
3
|
6
|
2
|
5
|
Un cop haguem jugat amb totes les columnes demanarem als
infants que l’observin i contestin algunes preguntes. Els que si teniu gallines
podeu anotar cada dia al llarg de la setmana quants ous han fet, d’aquesta
manera serà més significatiu.
Quin dia és el que més ous han
fet? I menys?
Hi ha algun dia que hagin fet la
mateixa quantitat d’ous?
Quants ous han fet amb tots els
dies/setmana?
ja sabeu que si elegiu alguna d'aquestes activitats per realitzar les heu d'enviar a na Pam, dilluns de 8:30 a 13:30.
ja sabeu que si elegiu alguna d'aquestes activitats per realitzar les heu d'enviar a na Pam, dilluns de 8:30 a 13:30.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada